مراقبت از سالمندان در کشور ژاپن

در اسلاید های این پاورپوینت نوشته شده است، در شش دهه ی قبل تعداد افراد سن بالا 65 حدود دو برابر در ژاپن شده است. که بیشتر یک چهارم جعمیت بالا 65 سال می باشند. ژاپن در زمینه ی بهداشت و سلامت خود را ارتقا می دهد، تا کفیت زندگی سالندان را بهتر کند. سالمندان این کشور میتوانند دارای نشاط، سرزندگی، امید باشند. این پاورپوینت دارای چهل اسلاید است.

تعریف سلامت روان در سالمندان در کشور ژاپن

یکی از مسائل مهم در رابطه با سالمندی موفق و سالم سازگارشدن با تغییراتی است که در زندگی افراد ایجاد می شود، سیستم جسمانی حمایت از سالمندان در زمینه حفظ سلامت روان در دوره سالمندی می باشد. برای سالمندان اعضای خانواده اولین منبع حمایتی می باشد حمایت از طریق تماس تلفنی یا ملاقات حضوری میباشد، در برخی موارد خطرات تجویز داروها باعث مشکل بای سالمندان می شود آشنایی رفتار با سالمندان به اطرافیان (فرزندان ) داده شود.

انجام پاورپوینت سیستم مراقبت از سالمندان در کشور ژاپن

افسردگی در سالمندان

در مراکز ارایه دهنده خدمات مراقبتی و درمانی اولیه مشاهده میشود که افسردگی در بین 17% تا 37 % در سالمندان است
30درصد انها دچار افسردگی شدید و نیاز به مراقبت بلند مدت دارند. هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند . و 11 درصد افسردگی شدید و نیاز مراقبت ویژه و کوتاه مدت دارند. 25 درصد افسردگی متوسط دارند. در صورت عدم درمان افسردگی ممکن به افزایش مرگ و میر در سالمندان منجر بشود.

علائم شایع در افسردگی :

 

چند راه حل برای نگه داشتن حافظه در سالمندان

  1.  جدول حل کنند.
  2. کتاب خواندن سالمندان
  3. شمردن برعکس اعداد
  4. نقاشی کردن
  5. برای خانم ها بافتن، دوختن ….

برای انجام پروژه های اکسس خود به سایت اکسس ما سر بزنید.

از صفحه ناتوانی معلولان جسمی دیدن کنید.

2 پاسخ

  1. سلام
    ژاپن مدت‌هاست که به احترام گسترده‌اش برای سالمندانش و احساس تعهد قوی برای مراقبت از آنها شناخته شده است. مشارکت و مسئولیت اعضای خانواده در مراقبت حتی به طور رسمی در “دولت رفاه به سبک ژاپنی” تجسم یافت. با این حال، همانطور که ساختار جمعیتی جامعه تغییر کرده است، و جمعیت به تدریج پیر شده است، ژاپن اکنون پیرترین جمعیت جهان را دارد.
    در سال 2000، ژاپن بیمه مراقبت طولانی مدت را معرفی کرد که برای همه افراد بالای 65 سال با توجه به نیاز آنها پوشش ارائه می کند. به این ترتیب، این سیستم یکی از جامع ترین سیستم های مراقبت اجتماعی برای سالمندان در جهان است که با هدف کاهش بار مراقبت از خانواده ها ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *