روانشناسی رشد لورابرگ

مبانی ژنتیکی را در این پاورپوینت بررسی می کنیم. هر عضو از ما از یک کروموزوم تشکیل شده است. که از نظر اندازه یا شکل با یکی مطابقت دارد. که مادر و پدر به ارث می رسد. DNA یک ویژگی منحصر به فرد است. در کروموزوم های انسان حدود 2000 تا 2500 ژن وجود دارد. این پاورپوینت در چهل اسلاید توضیح داده شده است.ساخت پروژه پاورپوینت روانشناسی رشد لورابرگ

در این پاورپوینت روانشناسی رشد به چهار بخش نوجوانی ،جوانی میانسالی و پیری تقسیم می شود. که هر کدام به صورت جداگانه ای به طور کامل توضیح دارد.

بخش چشم گیری از این پاورپوینت به ارائه ی نظریه های نوجوانی و تغییرات رشدی در این محدوده ی سنی اختصاص داده است. از انجا که قشر بیشتر جمعیت ایران را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند،مربیان ،معلمان و کسانی که به کار های بالینی و مشاوره اشتغال دارند غالبا با این محدوده سنی سروکار بیشتری پیدا میکنند.

مفهوم شکاف نسل

برای مدتی توجه بسیاری از متخصصان رشد را به جلب کرده است به معنی اختلاف عمیق میان ارزش ها و نگرش های دو نسل مختلف است.

به سایت avaexel.ir ما هم سر بزنید.

2 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    در رئانشناسی رشد لورا برگ مطالب از لقاح تا کودکی و نوجوانی تا پایان عمر مطالب مهم این دو جلد کتاب را به صورت پاور پوینت در آوریم که راحت تر به اون مطالب دسترسی داشته باشیم. جلد اول این کتاب دارای 10 فصل است که مطالب مهمی را مطرح کرده است. راجع به تاریخچه ونظریه ها صحبت می کند. مبانی ژنتیکی و محیطی را توضیح می دهد در این فصل به موضوعات مشاوره ی ژنتیکی ، مسایل اجتماعی، موقعیت های محیطی برای رشد و آگاهی از رابطه بین وراثت و محیط صحبت می کند. رشد پیش از تولد، تولد و نوزاد در فصل های بعد صحبت می کند. رشد جسمانی در نوباوگی و نوپایی هم نظریه و موضوعاتی که مربوط به رشد جسمانی باشد مثل رشد مغز، رشد حرکتی و …. صحبت می کند. در فصل بعد راجع به نظریه ی شناختی رشدی ـ پیاژه صحبت می کند. نظریه ی اریکسون در باره ی شخصیت نوباوگان و کودکان نوپا که یکی از فصل های این کتاب است صحبت کرده است.در فصل 7 این کتاب اوایل کودکی 2 تا 6 سالگی صحبت کرده است. در فصل بعدی این کتاب نظریه ی اریکسون ابتکار عمل در برابر احساس گناه مطرح شده است. در فصل بعدی اواسط کودکی 6 تا 11 سالگی را مطرح کرده است. در فصل آخر نظریه ی اریکسون سخت کوشی در برابر احساس حقارت صحبت می کند. جلد دوم این کتاب دارای 9 فصل است. در فصل اول یا فصل 11 رشد جسمانی و شناختی در نوجوانی را بررسی می کند که نظریه ی پیاژه مرحله عملیات صوری در این فصل مطرح شده است. در فصل بعدی رشد هیجانی و اجتماعی در نوجوانی و نظریه ی اریکسون هویت در برابر سردرگمی مطرح شده است. در فصل بعدی اوایل بزرگسالی ( نوجوانی) را صحبت کرده است. در فصل بعدی رشد هیجانی و اجتماعی در اوایل بزرگسالی ( نوجوانی) که نظریه ی اریکسون صمیمیت در برابر انزوا و نظریه های دیگر رشد روان شناختی در این فصل صحبت کرده است. در فصل بعدی راجع به میانسالی صحبت کرده است. در فصل بعدی درباره ی رشد هیجانی و اجتماعی در میانسالی و نظریه اریکسون زایندگی در برابر رکود، مراحل زندگی لوینسون و سازگاری با زندگی از نظر ویلانت و نظریه های دیگر هم در این فصل بیان کرده است. در فصل بعدی اواخر بزرگسالی ( پیری) راجعبش صحبت کرده است. در فصل بعدی رشد هیجانی و اجتماعی در اواخر بزرگسالی ( پیری) که در این فصل نظریه اریکسون انسجام خود در برابر نا امیدی، تکالیف انسجام خود از نظر پک و فراتر رفتن از خود از نظر ژوان اریکسون و موضوعات دیگر را در این فصل می خوانیم. و فصل آخر در مورد پایان عمر می خوانیم. و یکی از رفرنس های اصلی کنکور ارشد روانشناسی کتاب لورابرک است.

  2. کتاب روانشناسی رشد لورا برک، در 19 فصل نگاشته شده است و در دو جلد به چاپ رسیده است. روانشناسی رشد لورا برک، سال هاست به عنوان یکی از منابع اصلی درس روانشناسی رشد در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی وزارت علوم و وزارت بهداشت مورد توجه طراحان سوال قرار دارد. لورا برک در این کتاب به بررسی تحول انسان از لقاح تا مرگ پرداخته است. جلد اول کتاب به دوره لقاح تا نوجوانی می پردازد و در جلد دوم هم دوره نوجوانی تا مرگ پوشش داده می شود. لورا برک در کتاب روانشناسی رشد خود، به ابعاد شناختی، زیستی و روانی – اجتماعی هر دوره اشاره می کند. مطالعه کامل این کتاب برای هر دانشجوی روانشناسی به طور جدی توصیه می شود. چرا که دانش شما را از روانشناسی تحولی (رشد) به طور قابل ملاحظه ای بالا می برد. از سرفصل های این کتاب میتوان برای تهیه پاور پوینت استفاده کرده و مطالب جامعی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *